Athies Puak Jahil Yang Berlagak Genius !



Agama dan kehidupan tidak mungkin dapat di pisahkan. Jika kamu ( golongan atheis ) merasakan ingin hidup bebas di atas muka bumi ini…silakan cari bumi yang lain. Sebab bumi ini ada penciptanya.. Opps, minta maaf ya..tak guna jika saya sebut berkaitan Allah, Rasul, Nabi, Kiamat, Syurga, Neraka dan lain-lain. Kamu takkan percayakannya  sebab kamu Jahil ( BODOH )..

Benarlah kata Imam Syafie. “ Aku mampu menjawab 10 pertanyaan orang yang bijak, namun aku tidak mampu menjawab soalan daripada seorang yang bodoh ! “


Kenapa saya kata kamu jahil? 

Sebab, golongan manusia yang tidak mampu menggunakan akal yang waras untuk berfikir adalah orang yang jahil. Perkara yang mudah untuk mengakui kewujudan Allah pun korang tak boleh nak terima! akal tahap apa yang korang ada ni..

Akal manusia ni terbatas ! Sebab, bukan kita yang cipta otak ni. Ada penciptanya ( Allah ). Kalau lah korang mempunyai akal yang cerdas sangat..tolong bagi aku jawapan mana bukti yang korang kata Allah itu TIADA ?

Ya, kamu ( golongan atheis ) memang bodoh. Memang tiada bukti pun kan yang Allah itu TIADA? . Sama la macam cikgu yang BODOH ni : Tengok Sini . 

Saya nak Tanya.. Jika kamu tidak percayakan tuhan. Dari mana kamu datang? Dari Rahim ibu kamu disebabkan persetubuhan ibu bapa kamu..Benar?

Jika benar, siapakah manusia yang mula-mula hidup di atas muka bumi ini? Kami yang beragama Islam percaya manusia yang pertama dihidupkan adalah Nabi Adam a.s. Sebagaimana yang dinyatakan dalam firman Allah Taala dalam Surah Al-Baqarah : ayat 30-33.

وَإِذۡ قَالَ رَبُّكَ لِلۡمَلَٰٓئِكَةِ إِنِّي جَاعِلٞ فِي ٱلۡأَرۡضِ خَلِيفَةٗۖ قَالُوٓاْ أَتَجۡعَلُ فِيهَا مَن يُفۡسِدُ فِيهَا وَيَسۡفِكُ ٱلدِّمَآءَ وَنَحۡنُ نُسَبِّحُ بِحَمۡدِكَ وَنُقَدِّسُ لَكَۖ قَالَ إِنِّيٓ أَعۡلَمُ مَا لَا تَعۡلَمُونَ ٣٠ وَعَلَّمَ ءَادَمَ ٱلۡأَسۡمَآءَ كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمۡ عَلَى ٱلۡمَلَٰٓئِكَةِ فَقَالَ أَنۢبِ‍ُٔونِي بِأَسۡمَآءِ هَٰٓؤُلَآءِ إِن كُنتُمۡ صَٰدِقِينَ ٣١ قَالُواْ سُبۡحَٰنَكَ لَا عِلۡمَ لَنَآ إِلَّا مَا عَلَّمۡتَنَآۖ إِنَّكَ أَنتَ ٱلۡعَلِيمُ ٱلۡحَكِيمُ ٣٢ قَالَ يَٰٓـَٔادَمُ أَنۢبِئۡهُم بِأَسۡمَآئِهِمۡۖ فَلَمَّآ أَنۢبَأَهُم بِأَسۡمَآئِهِمۡ قَالَ أَلَمۡ أَقُل لَّكُمۡ إِنِّيٓ أَعۡلَمُ غَيۡبَ ٱلسَّمَٰوَٰتِ وَٱلۡأَرۡضِ وَأَعۡلَمُ مَا تُبۡدُونَ وَمَا كُنتُمۡ تَكۡتُمُونَ ٣٣

30. Dan (ingatlah) ketika Tuhanmu berfirman kepada malaikat: Sesungguhnya Aku hendak menjadikan seorang khalifah di bumi. Mereka bertanya (tentang hikmat ketetapan Tuhan itu dengan berkata): Adakah Engkau (Ya Tuhan kami) hendak menjadikan di bumi itu orang yang akan membuat bencana dan menumpahkan darah (berbunuh-bunuhan), padahal kami sentiasa bertasbih dengan memujiMu dan mensucikanMu?. Tuhan berfirman: Sesungguhnya Aku mengetahui akan apa yang kamu tidak mengetahuinya.

31. Dan Dia telah mengajarkan Nabi Adam, akan segala nama benda-benda dan gunanya, kemudian ditunjukkannya kepada malaikat lalu Dia berfirman: Terangkanlah kepadaKu nama benda-benda ini semuanya jika kamu golongan yang benar.

32. Malaikat itu menjawab: Maha suci Engkau (Ya Allah)! Kami tidak mempunyai pengetahuan selain dari apa yang Engkau ajarkan kepada kami; sesungguhnya Engkau jualah Yang Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana.

33. Allah berfirman: Wahai Adam! Terangkanlah nama benda-benda ini semua kepada mereka. Maka setelah Nabi Adam menerangkan nama benda-benda itu kepada mereka, Allah berfirman: Bukankah Aku telah katakan kepada kamu, bahawasanya Aku mengetahui segala rahsia langit dan bumi dan Aku mengetahui apa yang kamu nyatakan dan apa yang kamu sembunyikan?.

So, tolong jawab soalan saya sekali lagi..Dari mana datangnya DNA Adam a.s. Jangan nak bagi jawapan Teori Darwin ! tak masuk akal ...





Oppss, sekali lagi..kamu ( golongan atheis ) bukan boleh terima hujjah ini, sebab kamu bodoh! Jelas dalam kitab Suci Al-Quran menyatakan bahawa Allah lah yang menciptakan Nabi Adam a.s untuk menjadi khalifah di atas muka bumi ini. 

Al-Quran ni bukan macam eksklopadia yang kamu baca tu. Tulisan-tulisan manusia yang penuh dengan permusuhan terhadap agama Islam! Jika itulah sumber tertinggi kamu..memang layaklah kamu sebagai atheis. Sebab otak letak di kepala lutut! Sedangkan Musyirikin Mekah nak cipta 1 surah yang serupa dengan ayat Al-quran pun mereka tak mampu.. Apa maknanya al-quran ni? Ia bukan tulisan logic akal manusia ataupun cerita dongeng seperti dakwaan kamu.


Sudahlah puak atheis oii.. nak merosakkan pemikiran agama manusia di manusia ni. Dah lah berbagai-bagai fahaman dah wujud kat Malaysia ni..Sekarang nak tambah pulak dengan fahaman Atheis ni..


Banyak lagi nak sebut di sini.tapi masa tidak mengizinkan untuk saya menulis.
Berhati-hatilah Saudara-saudari seaqidah ku di Malaysia..jaga diri anda daripada terkena fitnah akhir zaman ini. Nah saya berikan sebagaian golongan athies yang ada di Malaysia ini.


Gambar yang di upload di facebook baru-baru ni


Baca juga blog ini..blog seorang yang memperjuangkan fahaman atheis di Malaysia  http://melayuatheist.blogspot.my/


Semoga anda dan keluarga anda dilindungi Allah Taala daripada terkena fitnah akhir zaman ini.. 

Yang Ikhlas,
Ustaz Blogger



Comments