3 idea berniaga kecil-kecilan dari rumah


Sejak Tahun 2015 hingga kini, ramai dikalangan rakyat Malaysia hilang sumber pendapatan disebabkan Majikan terpaksa buang pekerja akibat kemelesetan ekonomi. Ada yang mendapat pampasan dan tak kurang juga yang diberhentikan tanpa notis.
Bagaimana inisiatif anda selaku ketua keluarga untuk meneruskan kesinambungan hidup? Ada beberapa kemungkinan yang anda akan lakukan. Antaranya, cari kerja baru walaupun terpaksa berebut dengan fresh graduate yang ratusan ribu masih tiada pekerjaan, ataupun anda berfikir untuk mulakan perniagaan kecil-kecilan di rumah.
" Ok juga kalau aku berniaga kecil-kecilan di rumah. Tapi, aku nak berniaga apa? Dah macam-macam perniagaan aku tengok orang buat hari ni. Buntulah, tak tau nak berniaga apa yang sesuai dengan aku. "

Baiklah, Ustaz faham keadaan anda, sebab Ustaz juga pernah merasai keperitan itu. Tapi, percayalah setiap maslah pasti ada penyelesaiannya. Benar, bukan mudah nak mulakan perniagaan. macam-macam dugaannya. Pertama sekali, tak tahu nak berniaga apa. Oleh itu, Ustaz nak berkongsi dengan anda 3 idea berniaga kecil-kecilan dari rumah !
Yang paling penting, modalnya sangat-sangat murah dan berbaloi ! 
Pertama : Bisnes Air Balang

Anda boleh mulakan hari ini juga! Sebab bisnes air balang ni sangat-sangat mudah dan menguntungkan ! Tambahan pula kosnya adalah sangat murah. Tak tahu bagaimana nak mula. Mari sini Ustaz nak tunjukkan bagaimana anda boleh dapat RM7 Ribu Sebulan dengan hanya jual Air Balang ! Baca lanjut di sini .

Kedua : Bisnes Burger

 Bisnes yang paling popular ! Boleh kata setiap lorong, setiap sekolah, setiap taman terdapat gerai yang menjual burger. Ustaz antara penggemar burger. Tapi setiap penjual, lain-lain rasa burgernya. Dalam banyak-banyak burger, Ustaz suka dengan resepi dan teknik yang digunakan disini. Ustaz Syorkan anda pergi menuntut dengan beliau . Bukan setakat burger anda sedappp, Duit pun sedapppp juga masuk dompet anda. Nah, Mulakan bisnes burger dengan pendapatan 5 Angka Sebulan ! Baca lanjut di sini


Ketiga : Bisnes Aiskrim
Ya, Jual Aiskrim.. Permintaan sangat tinggi! lihatlah dimana-mana pasti ada gerai, truks, van pickup yang berniaga aiskrim. Nampak macam tak untung je. Tapi, hakikatnya berniaga hari minggu sahaja boleh dapat RM10K !


Itu baru 1 minggu kalau sebulan ada 4 minggu. Tak ke dapat RM40K ! Nak jual Aiskrim macam brader ni? Jangan tangguh-tangguh lagi..lihat sini bagaimana nak jana income RM5K sebulan, hanya dengan bisnes Aiskrim !


Semua yang Ustaz bagi tips ni yang hasilnya dari rumah. Tak perlu keluar modal yang besar-besar. Ikut sekadar kemampuan diri. Sikit-sikit, lama-lama jadi bukit ! So, mesti dah ada idea dalam fikiran anda kan.. Jom kita berniaga !

Semoga entri kali ni bermanfaat untuk anda semua.



Yang Ikhlas,
Ustaz Blogger




Comments